PROGRAM RANOG UČENJA ENGLESKOG JEZIKA
Program ranog učenja engleskog jezika temelji se na spoznaji da je predškolska dob najpovoljnije životno razdoblje za usvajanje stranog jezika zbog bioloških i psiholoških karakteristika djece rane dobi. To je vrijeme kada djeca brže i lakše usvajaju čisti izgovor, intonaciju, a prisutan je i osjećaj sigurnosti, samopouzdanja i spontanosti, što je najbolja osnova za svako učenje. Osim dobi, važna prednost je i vrtićko okruženje jer u poticajnom okruženju engleski jezik dijete usvaja spontano, situacijski kroz praktičnu aktivnost djeteta u interakciji s drugom djecom i odraslima.
ZADAĆA PROGRAMA
Stvarati uvjete u kojima će dijete imati priliku slušati, čuti i govoriti engleski jezik omogućiti djetetu postupno izražavanje na engleskom jeziku, prema njegovim izražajnim mogućnostima njegovati ispravan izgovor, ritam i intonaciju osigurati usvajanje osnovnog rječnika i jezičnih struktura na engleskom jeziku razvijati samopouzdanje djeteta i osjećaj uspješnosti u spontanom izražavanju razvijati interes djeteta za druge ljude, običaje, zemlje i kulture.
Sadržaj i aktivnosti rada planiraju se u skladu s interesima i potrebama djeteta, a polaze od aktualnosti iz svakodnevnog djetetovog života, neposredne okoline, društvenih događanja, blagdana i drugo.
Dijete će kroz svakodnevne aktivnosti situacijskim učenjem engleskog jezika usvajati sljedeća znanja i vještine značajne za osnovnu komunikaciju, npr.: učiti pozdraviti, predstaviti se imenom, reći svoju dob i adresu stanovanja predstaviti članove obitelji, imenovati prostore u kući i pripadajući namještaj nabrojiti igre i igračke kojima se igra u vrtiću i kod kuće, u igri i drugih aktivnostima koristiti pojmove na engleskom jeziku učiti postaviti pitanja, zatražiti nešto i zahvaliti na dobivenom, prepoznati opasnu situaciju, tražiti pomoć na engleskom jeziku
sudjelovati u razgovoru: odgovoriti na pitanja koja se odnose na svakodnevne aktivnosti učiti imenovati osnovne ustanove u gradu (škola, vrtić, bolnica, kino, prijevozna sredstva ... njihovu funkciju i zanimanja) brojiti na engleskom jeziku, imenovati boje upoznati običaje i znamenitosti Velike Britanije i zemalja engleskog govornog
područja.
Program se provodi dva puta tjedno od rujna do lipnja tekuće godine u unutarnjem i vanjskom prostoru vrtića u grupama djece od tri godine do polaska u školu.
VODITELJI PROGRAMA su odgojitelji koji imaju stručne kompetencije i zakonom propisano znanje iz engleskog jezika.
Program ranog učenja engleskog jezika temelji se na spoznaji da je predškolska dob najpovoljnije životno razdoblje za usvajanje stranog jezika zbog bioloških i psiholoških karakteristika djece rane dobi. To je vrijeme kada djeca brže i lakše usvajaju čisti izgovor, intonaciju, a prisutan je i osjećaj sigurnosti, samopouzdanja i spontanosti, što je najbolja osnova za svako učenje. Osim dobi, važna prednost je i vrtićko okruženje jer u poticajnom okruženju engleski jezik dijete usvaja spontano, situacijski kroz praktičnu aktivnost djeteta u interakciji s drugom djecom i odraslima.
ZADAĆA PROGRAMA
Stvarati uvjete u kojima će dijete imati priliku slušati, čuti i govoriti engleski jezik omogućiti djetetu postupno izražavanje na engleskom jeziku, prema njegovim izražajnim mogućnostima njegovati ispravan izgovor, ritam i intonaciju osigurati usvajanje osnovnog rječnika i jezičnih struktura na engleskom jeziku razvijati samopouzdanje djeteta i osjećaj uspješnosti u spontanom izražavanju razvijati interes djeteta za druge ljude, običaje, zemlje i kulture.
Sadržaj i aktivnosti rada planiraju se u skladu s interesima i potrebama djeteta, a polaze od aktualnosti iz svakodnevnog djetetovog života, neposredne okoline, društvenih događanja, blagdana i drugo.
Dijete će kroz svakodnevne aktivnosti situacijskim učenjem engleskog jezika usvajati sljedeća znanja i vještine značajne za osnovnu komunikaciju, npr.: učiti pozdraviti, predstaviti se imenom, reći svoju dob i adresu stanovanja predstaviti članove obitelji, imenovati prostore u kući i pripadajući namještaj nabrojiti igre i igračke kojima se igra u vrtiću i kod kuće, u igri i drugih aktivnostima koristiti pojmove na engleskom jeziku učiti postaviti pitanja, zatražiti nešto i zahvaliti na dobivenom, prepoznati opasnu situaciju, tražiti pomoć na engleskom jeziku
sudjelovati u razgovoru: odgovoriti na pitanja koja se odnose na svakodnevne aktivnosti učiti imenovati osnovne ustanove u gradu (škola, vrtić, bolnica, kino, prijevozna sredstva ... njihovu funkciju i zanimanja) brojiti na engleskom jeziku, imenovati boje upoznati običaje i znamenitosti Velike Britanije i zemalja engleskog govornog
područja.
Program se provodi dva puta tjedno od rujna do lipnja tekuće godine u unutarnjem i vanjskom prostoru vrtića u grupama djece od tri godine do polaska u školu.
VODITELJI PROGRAMA su odgojitelji koji imaju stručne kompetencije i zakonom propisano znanje iz engleskog jezika.