Program

Obogaćen program rada s darovitom djecom

OBOGAĆENI PROGRAM RADA S DAROVITOM DJECOM

Program predškolskog odgoja i naobrazbe za potencijalno darovitu djecu ostvaruju se kao prošireni redoviti program koji je djelomično prilagođen djetetovim izraženim interesima, sklonostima i sposobnostima, a ostvaruju se u redovitom programu predškolskog odgoja i naobrazbe dječjeg vrtića „Radost“, kao i u manjim skupinama
djece istih ili sličnih sposobnosti, sklonosti i interesa kroz organizaciju posebnih aktivnosti za potencijalno darovitu djecu.
Kratkoročni ciljevi programa jesu:
1. Identificirati potencijalno darovitu djecu.
2. Zadovoljiti specifične odgojno-obrazovne potrebe uočene potencijalno darovite
djece u stimulativnom prostoru odgojne skupine kroz obogaćeni program.
3. Informirati odgajatelje i osvijestiti ih o karakteristikama i ponašanju potencijalno
darovite djece.
4. Prevenirati poremećaje u ponašanju uočene potencijalno darovite djece.
5. Educirati odgojitelje za primjenu načela diferencijacije programa i individualizacije
pristupa u skupini.
6. Educirati odgojitelje za obogaćivanje aktivnosti u vrtiću poticanjem kreativnosti,
naglašenih interesa i talenata djeteta.
7. Suradnja s roditeljima potencijalno darovite djece u prepoznavanju i
zadovoljavanju posebnih potreba ove skupine djece.
8. Suradnja s vanjskim dionicima u svrhu poduzimanja poticajnih mjera za dobrobit i
razvoj potencijalno darovite djece.

Program predškolskog odgoja i naobrazbe za potencijalno darovitu djecu ostvaruju se kao prošireni redoviti program koji je djelomično prilagođen djetetovim izraženim interesima, sklonostima i sposobnostima, a ostvaruju se u redovitom programu predškolskog odgoja i naobrazbe dječjeg vrtića „Radost“, kao i u manjim skupinama
djece istih ili sličnih sposobnosti, sklonosti i interesa kroz organizaciju posebnih aktivnosti za potencijalno darovitu djecu.
Temeljna zadaća programa rada s potencijalno darovitom djecom je poticanje cjelovitog razvoja potencijalno darovite djece uz individualiziran program prilagođen svakom djetetu pristupom, ali i izborom aktivnosti i sadržaja kojima se zadovoljavaju potrebe potencijalno darovitog djeteta (razvojne i obrazovne potrebe,
komunikacijske, potrebe za neovisnošću u učenju i istraživanju, potrebe za produbljivanjem svojih izrađenih interesa i sl.). Također programom rada s potencijalno darovitom djecom nastojimo pridonijeti socio-emocionalnom, intelektualnom i tjelesnom razvoju potencijalno darovite djece predškolskog uzrasta,
posebice njihovih najviših sposobnosti putem razvoja vještina mišljenja (promatranja, predviđanja, klasificiranja, analiziranja, sintetiziranja, procjenjivanja), potaknuti kreativno izražavanje u velikom broju područja (dramatizacija, pokret, ples, govor, likovni izraz), proširiti temeljna znanja o svijetu koji nas okružuje kao osnovu budućih školskih znanja sukladno individualnim razlikama i izraženim interesima potaknuti socijalnu osjetljivost odnosno osjetljivost za potrebe drugih, razvijati vještine rješavanja problema, poticati intelektualnu znatiželju i ustrajnost u rješavanju problemskih zadataka.

Planirane zadaće ostvaruju se putem niza dodatnih aktivnosti i niza zahtjevnih didaktičkih igara, pokusa te kroz rad na multimedijalnom računalu, vježbama i aktivnostima za poticanje kreativnog mišljenja, razvojem socijalnih vještina, poticanjem logičkog i kombinatoričkog mišljenja omogućiti darovitoj djeci korištenje i razvoj identificiranih sposobnosti.
Made on
Tilda