ODGOJNO – OBRAZOVNI PROGRAM RADA S DJECOM OBOGAĆEN ELEMENTIMA NTC PROGRAMA
U dječjem vrtiću provodimo redoviti 10-satni odgojno-obrazovni program. U redovitom odgojno-obrazovnom radu s djecom rane i predškolske dobi naglasak stavljamo na odgajatelja koji bi trebao biti maksimalno osjetljiv, vidjeti i čuti potrebe i interese djeteta i nastojati ih zadovoljiti. Osim kvalitetnog i osjetljivog odgajatelja nastojimo organizirati poticajno i podržavajuće dječje okruženje. To naročito ističemo u razdoblju prilagodbe djece na vrtić jer je to osjetljivi trenutak za dijete i roditelja.
U ovom se razdoblju treba maksimalno posvetiti svakom djetetu pojedinačno nastojeći udovoljiti njegovim interesima i željama te svojim ponašanjem i djelovanjem dati mu do znanja da ga razumijete i da mu želite pomoći koliko god je to moguće. Djeca uče čineći, istražujući i sudjelujući u različitim aktivnostima s drugom djecom, starijom i mlađom. Dakle, okruženju doista dajemo ulogu drugog odgojitelja. Ono bi trebalo biti
poticajno da poziva djecu na aktivnost, a izbor centara, kutića ili radionica treba dobro osmisliti materijalima iz različitih područja te strukturirati i razmjestiti u prostoru da djeca mogu relativno jednostavno prelaziti iz jednog u drugi. Važno nam je da se okruženje u kojem djeca borave kontinuirano mijenja kako se mijenjaju interesi i
potrebe djece. U kvaliteti promjene do izražaja dolazi istraživačka kompetencija odgojitelja. U skladu s time i u želji da dodatno potičemo razvoj djece naš redoviti odgojno obrazovni program je od 2024. godine obogaćen NTC sustavom učenja. NTC je skraćenica za Nikola Tesla Centar, Odsjek Mense za darovite. Osnivač tog
centra i autor NTC sustava učenja je dr. Ranko Rajović, dugogodišnji predsjednik Odbora za darovite međunarodne udruge Mensa i UNICEF-ov suradnik na projektu ranog poticanja intelektualnog razvoja. Autor je NTC sustava učenja, inovativnog programa koji pomaže djeci da u što većoj mjeri dosegnu svoje biološke potencijale, koji je početno bio usmjeren na prepoznavanje i utvrđivanje darovite djece i poticanja
njihova biološkog potencijala. Uvidjevši da se novija i iznimno korisna otkrića iz medicine ne primjenjuju u pedagogiji te da se kod sve više djece pokazuju problemi s koncentracijom, teškoće u učenju i da su rezultati PISA testova (pomoću kojih se mjeri funkcionalno znanje) ispodprosječni, osmislio je NTC sustav učenja. Temeljna postavka ovog programa jest da inteligencija ovisi o broju sinapsi (vezama između
živčanih stanica), a ne o broju živčanih stanica (neurona) koji se nasljeđuju od roditelja. Dijete kada se rodi ima sto milijardi neurona i tek kasnije počinje povezivanje tih neurona, a to povezivanje je najveći stimulans za razvoj inteligencije.
Iz toga zaključujemo da inteligencija nije u potpunosti nasljedna, nego je nasljedan kapacitet (potencijal) od roditelja, a taj potencijal su neuroni te se na razvoj inteligencije može utjecati (Rajović, 2017). Dijete, kada se rodi, ima sto milijardi neurona i tek kasnije počinje povezivanje tih neurona, a ono je najveći stimulans za
razvoj inteligencije. Znanstveno je dokazano da je najvažniji period za formiranje veza unutar mozga (sinaptogeneza) u periodu od rođenja do sedme godine te da u tom periodu djeca lakše usvajaju kompleksne procese (učenje svog jezika, učenje stranog jezika, brzo uče, lako pamte) pa je zbog toga iznimno važno raditi programe koji razvijaju dječje potencijale. NTC program potiče proces razmišljanja i samostalno
rješavanje zadataka te se na taj način se razvija samopouzdanje i pozitivna slika o sebi. NTC metode su poput igre i neprimjetno djeca razvijaju misaone procese klasifikacije, serijacije, razvijaju pažnju i kreativnost. Djeca iz zemalja EU-a ostvaruju ispodprosječne rezultate na PISA testovima, za razliku od djece azijskih zemalja pa
je EU istaknula veliku važnost postizanja funkcionalnog (upotrebnog) znanja, a važan period za razvoj funkcionalnog znanja jest period ranog djetinjstva.
FAZE NTC PROGRAMA:
STIMULACIJA RAZVOJA NEURONSKIH VEZA I PUTOVA (I. faza programa)
Nositelji programa: Odgojitelji i pedagog Dječjeg vrtića Radost
U dječjem vrtiću provodimo redoviti 10-satni odgojno-obrazovni program. U redovitom odgojno-obrazovnom radu s djecom rane i predškolske dobi naglasak stavljamo na odgajatelja koji bi trebao biti maksimalno osjetljiv, vidjeti i čuti potrebe i interese djeteta i nastojati ih zadovoljiti. Osim kvalitetnog i osjetljivog odgajatelja nastojimo organizirati poticajno i podržavajuće dječje okruženje. To naročito ističemo u razdoblju prilagodbe djece na vrtić jer je to osjetljivi trenutak za dijete i roditelja.
U ovom se razdoblju treba maksimalno posvetiti svakom djetetu pojedinačno nastojeći udovoljiti njegovim interesima i željama te svojim ponašanjem i djelovanjem dati mu do znanja da ga razumijete i da mu želite pomoći koliko god je to moguće. Djeca uče čineći, istražujući i sudjelujući u različitim aktivnostima s drugom djecom, starijom i mlađom. Dakle, okruženju doista dajemo ulogu drugog odgojitelja. Ono bi trebalo biti
poticajno da poziva djecu na aktivnost, a izbor centara, kutića ili radionica treba dobro osmisliti materijalima iz različitih područja te strukturirati i razmjestiti u prostoru da djeca mogu relativno jednostavno prelaziti iz jednog u drugi. Važno nam je da se okruženje u kojem djeca borave kontinuirano mijenja kako se mijenjaju interesi i
potrebe djece. U kvaliteti promjene do izražaja dolazi istraživačka kompetencija odgojitelja. U skladu s time i u želji da dodatno potičemo razvoj djece naš redoviti odgojno obrazovni program je od 2024. godine obogaćen NTC sustavom učenja. NTC je skraćenica za Nikola Tesla Centar, Odsjek Mense za darovite. Osnivač tog
centra i autor NTC sustava učenja je dr. Ranko Rajović, dugogodišnji predsjednik Odbora za darovite međunarodne udruge Mensa i UNICEF-ov suradnik na projektu ranog poticanja intelektualnog razvoja. Autor je NTC sustava učenja, inovativnog programa koji pomaže djeci da u što većoj mjeri dosegnu svoje biološke potencijale, koji je početno bio usmjeren na prepoznavanje i utvrđivanje darovite djece i poticanja
njihova biološkog potencijala. Uvidjevši da se novija i iznimno korisna otkrića iz medicine ne primjenjuju u pedagogiji te da se kod sve više djece pokazuju problemi s koncentracijom, teškoće u učenju i da su rezultati PISA testova (pomoću kojih se mjeri funkcionalno znanje) ispodprosječni, osmislio je NTC sustav učenja. Temeljna postavka ovog programa jest da inteligencija ovisi o broju sinapsi (vezama između
živčanih stanica), a ne o broju živčanih stanica (neurona) koji se nasljeđuju od roditelja. Dijete kada se rodi ima sto milijardi neurona i tek kasnije počinje povezivanje tih neurona, a to povezivanje je najveći stimulans za razvoj inteligencije.
Iz toga zaključujemo da inteligencija nije u potpunosti nasljedna, nego je nasljedan kapacitet (potencijal) od roditelja, a taj potencijal su neuroni te se na razvoj inteligencije može utjecati (Rajović, 2017). Dijete, kada se rodi, ima sto milijardi neurona i tek kasnije počinje povezivanje tih neurona, a ono je najveći stimulans za
razvoj inteligencije. Znanstveno je dokazano da je najvažniji period za formiranje veza unutar mozga (sinaptogeneza) u periodu od rođenja do sedme godine te da u tom periodu djeca lakše usvajaju kompleksne procese (učenje svog jezika, učenje stranog jezika, brzo uče, lako pamte) pa je zbog toga iznimno važno raditi programe koji razvijaju dječje potencijale. NTC program potiče proces razmišljanja i samostalno
rješavanje zadataka te se na taj način se razvija samopouzdanje i pozitivna slika o sebi. NTC metode su poput igre i neprimjetno djeca razvijaju misaone procese klasifikacije, serijacije, razvijaju pažnju i kreativnost. Djeca iz zemalja EU-a ostvaruju ispodprosječne rezultate na PISA testovima, za razliku od djece azijskih zemalja pa
je EU istaknula veliku važnost postizanja funkcionalnog (upotrebnog) znanja, a važan period za razvoj funkcionalnog znanja jest period ranog djetinjstva.
FAZE NTC PROGRAMA:
STIMULACIJA RAZVOJA NEURONSKIH VEZA I PUTOVA (I. faza programa)
- vježbe dinamičke akomodacije oka,
- vježbe rotacije,
- vježbe za ravnotežu,
- vježbe za razvoj fine motorike
- vježbe prepoznavanja apstraktnih pojmova,
- vježbe zamišljanja,
- serijacije i klasifikacije,
- vježbe asocijacije i analogije,
- glazbene vježbe
- zagonetne priče
- zagonetna pitanja
Nositelji programa: Odgojitelji i pedagog Dječjeg vrtića Radost