Programom predškole pruža podršku razvoju dječjih kompetencija potrebnih za lakši prijelaz u školu. što se odnosi na vještine potrebne djetetu kako bi imalo dobar početak u školi, aktivnosti im pomažu u rastu i razvoju, poticanje interesa prema školi, kao i lakše prilagodbe na školu. Program predškole prijeko je potreban sa zadaćama i ciljevima, planiranim aktivnostima, evaluacijom i indikatorima postignuća kako bi na kraju svakom roditelju mogli dokumentirano predočiti spremnost djeteta za školu kao kombinaciju raznih vještina koje će pridonositi djetetovom daljnjem razvoju.
Cilj programa je zadovoljavanje djetetovih aktualnih razvojnih potreba i poticanje svih aspekata djetetova razvoja te podizanje opće psihofizičke spremnosti djeteta za školu koja uključuje: dobro tjelesno zdravlje, socijalnu i emocionalnu zrelost, jezične vještine, sposobnost rješavanja konflikata i problema, sposobnost kreativnog mišljenja i poznavanje svijeta koji okružuje dijete. U svrhu toga dječji vrtić će osigurati optimalne uvjete podrške razvoju djeteta u poticajnom okruženju kako bi mu omogućili usvajanje vrijednosti i ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje.
Program se ostvaruje u sklopu redovitog programa za djecu u dobi od 6-7 godina, odnosno pred polazak u školu. Zadaće programa usmjerene su na odgojno obrazovno djelovanje utemeljeno na vrijednostima: znanja, identiteta, humanizma i tolerancije, odgovornosti, autonomije i kreativnosti, na osiguravanje osobne, emocionalne i tjelesne dobrobiti te obrazovne i socijalne kao i na razvoj temeljnih kompetencija za cjeloživotno učenje: komunikacije na materinskom jeziku, komunikacije na stranom jeziku, matematičke kompetencije i osnovne kompetencije u prirodoslovlju, digitalne kompetencije, kompetencije učiti kako učiti, socijalne i građanske kompetencije, kompetencije inicijativnosti i poduzetnosti te kompetencije kulturne svijesti i izražavanja. Strategija djelovanja orijentirana je na sukonstrukcijski, integrativan, razvojni, dinamični i otvoreni kurikulum, te bogato, poticajno materijalno i socijalno okruženje kao preduvjet i podlogu za cjeloviti razvoj i kvalitetno življenje i učenje djeteta.
Rukovodit ćemo se suvremenim shvaćanjima djeteta prema kojima je ono cjelovito biće, a procesi njege, zaštite, odgoja i obrazovanja također su cjeloviti i nedjeljivi. Isto tako shvaćat ćemo dijete subjektom vlastitog odgoja i obrazovanja koje će aktivno utjecati na svoj razvoj, planirati i organizirati vlastite aktivnosti te tako razvijati svoje intelektualne, socijalne, emocionalne stvaralačke i druge potencijale. Dijete prihvaćamo u svoj njegovoj autentičnosti poštujući njegove potrebe, kulturu i prava.
U ostvarivanju programa predškole naglasak je na stvaranju i razvijanju podržavajuće okoline u kojima dijete može učiti činjenjem vještina osobne sigurnosti i očuvanja zdravlja. U svrhu učenja odgovornih ponašanja, razvoja i ovladavanja vještinama samozaštite koristimo svakodnevne životne situacije, spontane poticaje, različite igre i aktivnosti, donošenje, poštovanje i prakticiranje pravila u odgojnoj skupini. Odgojno obrazovni rad ostvarujemo u skladu s Nacionalnim kurikulumom za rani i predškolski odgoj i obrazovanje te dokumentima koji su njegovo polazište: Programskim usmjerenjem odgoja i obrazovanja predškolske djece, Konvencijom o ravima djeteta, Nacionalnim okvirnim kurikulomom za predškolski odgoj i obrazovanje, Smjernicama za strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije, Priručnikom za samovrednovanje ustanova ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja te novim paradigmama djetinjstva.
U dječjem vrtiću „Radost“ naglasak je na uvažavanju dječje osobnosti, gledište na dijete kao na subjekt u odgojno obrazovnom procesu, a njegovo djetinjstvo razdoblje koje ima svoje vrijednosti i kulturu, proces u kojem zajedno s odraslima gradi i kreira vlastiti put razvoja.
Njegujući humanističko razvojni pristup njegujemo razvojno primjerenu praksu u kojoj: • primjenjujemo program sigurnosti, zaštite i samozaštite djece, • oblikujemo dječji vrtić u stimulativnu, obogaćenu i primjerenu sredinu, • gradimo zajednicu koja uči, • stvaramo uvjete u kojima će dijete učiti prirodno, aktivnom participacijom, činjenjem, raspravljanjem o svom iskustvu s drugima, uvjete u kojima će imati autorstvo nad procesom učenja i razvojem svojih spoznaja, • poštujemo pravo svakog djeteta na pravovremeno i primjereno zadovoljavanje potreba i interesa u skladu s njegovim mogućnostima i sposobnostima ( pravo na individualni tempo razvoja, na izbor, na sudjelovanje, na autonomiju ), • primjenjujemo diferencirani i / ili akcijski pristup planiranju odgojno obrazovnog rada kao i projektno planiranje te podržavati i poticati razvoj dječjih projekata.
Odgojno obrazovni rad temeljimo na vrijednostima nacionalnog kurikuluma, a to su znanje, humanizam i tolerancija, identitet (osobni, kulturni i nacionalni), odgovornost, autonomija i kreativnost.